Az Ogilvy csoportnál több mint tíz ember pozícióját érinti egy átszervezési folyamat, amit ügyfélvesztések és a válság miatti költségcsökkentés indokolt.
Az Ogilvy csoportnál több mint tíz ember pozícióját érinti egy átszervezési folyamat, amit ügyfélvesztések és a válság miatti költségcsökkentés indokolt. (Forrás: Kreatív Online)
Az átszervezések és elbocsátások nem az Ogilvy & Mather klasszikus reklámügynökségi tevékenységgel foglalkozó cégnél, hanem az Ogilvy Action és az Ogilvy One ügynökségeknél zajlanak. Az előbbi cégtől három embert küldtek el, az utóbbitól pedig négyet, további 6-8 munkatárs a cégcsoporton belül kapott új feladatokat.
„Ogilvy Action legnagyobb ügyfele a British American Tobacco (BAT), amely részben a gazdasági világválság, részben pedig a direkt marketinget érintő törvényi szigorítások miatt 2009-ben jelentősen csökkentette az ügynökségnél elköltött büdzséjét. Tavaly év végén derült ki az is, hogy az Ogilvy One fő ügyfele, a Gillette nemzetközi szinten elhagyta a hálózatunkat, éppen ezért ott is leépítésre volt szükség” – indokolta a döntést Pető-Dickinson Andrea, az Ogilvy & Mather ügyvezetője, aki hozzátette, hogy az elbocsátott embereknek megpróbálnak a WPP csoporton belül találni állást.
Az átszervezések és leépítések miatt az Ogilvy Action és a Ogilvy One jelenleg csökkentett üzemmódban dolgozik, ami nem jelenti azt, hogy megszűnt. „Mindkét ügynökségnél zajlik az ügyfélkeresés, a tervek szerint az év közepén már ismét működni fognak, ekkor elképzelhető, hogy a most elküldött kollegákat is vissza tudjuk venni, a mostani időszakban viszont még fél évig sem engedhetjük meg magunknak, hogy veszteségesen üzemeljünk” - tette hozzá Pető-Dickinson Andrea.